O szkole
Szkoła Podstawowa nr 351 w Warszawie, to placówka znajdująca się w warszawskiej dzielnicy Wola, przekształcona z zespołu szkół, w którego skład oprócz Szkoły Podstawowej wchodziło Gimnazjum nr 51 w Warszawie. Jesteśmy nowoczesną, innowacyjną placówką stawiającą na rozwój zainteresowań swoich podopiecznych, zaoferowanie im bogatej oferty edukacyjnej i umożliwienie rozwoju. Naszym głównym celem jest stworzenie jak najlepszej atmosfery sprzyjającej zdobywaniu wiedzy i umiejętności zapewniających powodzenie na kolejnych etapach edukacyjnych.
Uczniowie pod kierunkiem profesjonalnej kadry kształtują postawę samodzielności w zdobywaniu wiedzy. Uczą się odpowiedzialności, szacunku dla siebie i innych. Stają się tolerancyjni, otwarci i wrażliwi na potrzeby drugiego człowieka. Nabywają umiejętności potrzebnych na rynku pracy: m.in. autoprezentacji, współpracy z mediami.
Realizujemy programy i projekty współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej lub innych instytucji użyteczności publicznej. Szkoła korzysta z dziennika elektronicznego Librus, który ułatwia współpracę szkoły z rodzicami. Posiadamy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Szkoła systematycznie wzbogaca i unowocześnia bazę dydaktyczną, która pozwala uatrakcyjnić realizację programu. Staramy się urozmaicać ofertę edukacyjną dla uczniów zarówno poprzez wprowadzanie różnorodnych zajęć dodatkowych, jak też organizowanie wyjść i wycieczek tematycznych.
Obwód Szkoły Podstawowej nr 351 im. Bolesława Prusa:
ul. Białowiejska
ul.Góralska
ul. Górczewska - strona nieparzysta od nr 123 do nr 185
ul. Krępowieckiego
ul. Mroczna
ul. Okocimska
ul. Jana Olbrachta - strona parzysta od nr 2 do nr 94C
ul. Przanowskiego
ul. Strąkowa - strona parzysta od ne 18 do nr 22B
ul. Stroma - strona nieparzysta od nr 45 do nr 49
ul. Szańcowa
ul. Szczecińskiego
___________________________________________________________________________________________________
CELE I ZADANIA SZKOŁY
Szkoła podejmuje niezbędne działania w celu tworzenia optymalnych warunków realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, podnoszenia jakości pracy szkoły i jej rozwoju. Zapewnia każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju.
Powyższe działania dotyczą:
-
Efektów w zakresie kształcenia, wychowania i opieki oraz realizacji celów i zadań statutowych;
-
Organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki;
-
Tworzenia warunków do rozwoju i aktywności uczniów;
-
Współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
-
Zarządzania szkołą lub placówką.
Postanowienia wstępne:
Każdy członek szkolnej społeczności ma prawo do:
- - poszanowania swej godności, swego dobrego imienia oraz swej własności osobistej ze strony wszystkich pozostałych,
- - rzetelnej i sprawiedliwej oceny swego zachowania i postępów w nauce lub oceny swej pracy przez przełożonych.
Misją szkoły jest tworzenie warunków niezbędnych do wszechstronnego rozwoju każdego ucznia.
Wizja szkoły to edukacja młodzieży na poziomie umożliwiającym aktywne, odpowiedzialne i samodzielne realizowanie własnych marzeń we wszystkich sferach życia osobistego, społecznego
i zawodowego.
W zakresie dydaktyki szkoła w szczególności realizuje zadania:
-
- stwarza środowisko sprzyjające uczeniu się,
-
- jest placówką o wysokim poziomie nauczania,
-
- stosuje nowoczesne metody nauczania,
-
- dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia
-
- motywuje uczniów do nauki poprzez stosowanie oceniania budującego,
-
- organizuje konkursy, zawody oraz różne formy zajęć pozalekcyjnych,
-
- inspiruje uczniów i nauczycieli do samorozwoju,
-
- daje szansę każdemu uczniowi i pomaga rozwijać jego pasje i zainteresowania,
-
- uczy dbałości o język ojczysty,
-
- wpaja zasady etyki i kultury zawodu,
W obszarach wychowania oraz opieki szkoła w szczególności realizuje zadania:
-
- stwarza atmosferę przyjazną wszystkim uczniom,
-
- zapewnia przygotowanie do wyboru przyszłej pracy zawodowej,
-
- realizuje program wychowawczy,
-
- realizuje program profilaktyczny,
-
- integruje społeczność szkolną,
-
- współpracuje z rodzicami /opiekunami prawnymi/uczniów,
-
- rozpoznaje i ustala potrzeby opiekuńczo-wychowawcze,
-
- wspomaga rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
-
- organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną,
-
- respektuje zasady demokratycznego funkcjonowania społeczności uczniowskiej,
-
- pomaga uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.
W obszarze organizacji i zarządzania szkoła:
-
- współpracuje z organem prowadzącym szkołę, wspólnie ustala kierunki rozwoju,
-
- dba o właściwą organizację pracy szkoły, inspiruje do działań twórczych,
-
- dba o podnoszenie poziomu jakości pracy szkoły poprzez realizację wniosków z ewaluacji wewnętrznej i nadzoru,
-
- zapewnia kadrze możliwość rozwoju i doskonalenia zawodowego,
-
- nawiązuje kontakty z innymi szkołami i placówkami w celu wzajemnej wymiany doświadczeń,
-
- systematycznie wzbogaca wyposażenie,
-
- promuje szkołę w środowisku,
-
- systematycznie modyfikuje przyjęte plany i programy nauczania,
-
- dba o prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkoły.
Szkoła realizuje zadania określone w Ustawie o systemie oświaty, opracowując w szczególności:
- szkolny zestaw programów nauczania
- plany nauczania
- szkolny program wychowawczy,
- programu profilaktyki - stanowiącego jego integralną część,
- plan organizacji roku szkolnego.
Szkoła umożliwia uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, a w szczególności naukę języka ojczystego, własnej historii, kultury i tradycji regionalnej.
W szczególności szkoła realizuje następujące cele i zadania:
-
umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz w podstawie programowej kształcenia w zawodach niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa dojrzałości i świadectwa potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
-
umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia lub wykonywanie wybranego zawodu,
-
umożliwia uczniom podtrzymanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej poprzez ich udział w zajęciach pozaszkolnych, wycieczkach, uroczystościach szkolnych; organizuje zajęcia z etyki/religii dla uczniów, sprzyja rozwijaniu zainteresowań uczniów, organizując zajęcia pozalekcyjne bądź pomoc w formie indywidualnych konsultacji uczniom zainteresowanym udziałem
w olimpiadach i konkursach, -
umożliwia realizację indywidualnych programów nauczania, zapewnia pomoc psychologiczną i pedagogiczną uczniom, korzystając z pomocy poradni pedagogiczno-psychologicznej, pedagoga i psychologa szkolnego; umożliwia korzystanie z programów pomocy poradni terapii uzależnień,
-
organizuje opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi uczęszczającymi do szkoły,
-
kształtuje obywatelską, patriotyczną i proeuropejską postawę uczniów, poszanowanie tradycji i trwałych wartości kultury narodowej, konstytucyjnych zasad ustrojowych oraz norm współżycia społecznego,
-
wyrabia wrażliwość emocjonalną, estetyczną i społeczną uczniów, ich sprawność fizyczną, zdrowie, higienę psychiczną, racjonalny wypoczynek,
-
uczy racjonalnej organizacji pracy własnej i zespołowej oraz umiejętności obiektywnego oceniania efektywności działań,
-
uczy poszanowania norm społecznych oraz godności własnej osoby i drugiego człowieka, a także rzetelności i odpowiedzialności,
-
kształtuje przekonania o podmiotowym charakterze egzystencji człowieka oraz pozytywnej motywacji do nauki, pracy i osobistego uczestnictwa w życiu szkoły, lokalnego środowiska i całego społeczeństwa,
-
inspiruje uczniów do aktywności społecznej i obywatelskiej postawy,
-
organizuje dla uczniów niepełnosprawnych indywidualne zajęcia dydaktyczne oraz otacza ich opieką wychowawczą,
-
w każdym roku szkolnym dokonuje ewaluacji wewnętrznej i sporządza wnioski do dalszej pracy szkoły.